دکتر اسماعیلی - چشم پزشک، جراح، فوق تخصص پیوند قرنیه، آب مروارید

توضیحات بسیار مفید درباره عمل پیوند قرنیه ، بیماری آب مروارید ، پیر چشمی در برنامه به خانه بر می گردیم با حضور دکتر اسماعیلی فوق تخصص قرنیه در تاریخ 26 شهریور 1392 و 7 مهرماه 1392 و همچنین 23 مهرماه روز جهانی نابینایان و عصای سفید

 

آب مروارید

 

آب مروارید

تغییر در شفافیت عدسی چشم که بتدریج سبب کاهش کیفیت بینایی می شود را آب مروارید Cataract می نامند

 

پیوند قرنیه

 

پیوند قرنیه

  قرنیه قسمت شفاف قدامی چشم می باشد و مانند یک عدسی قوی نقش مهمی در تمرکز نور ورودی به چشم بر روی پرده شبکیه دارد

 

لیزیک

 

لیزیک

جراحی عیوب انکساری (PRK - لازک - لیزیک - فمتولیزیک - Smile) برای حذف نیاز به عینک و یا لنز تماسی در دید دور می باشد.

آیا باید در طول انجام لیزیک به هوش باشم؟ - دکتر اسماعیلی

آیا باید در طول انجام لیزیک به هوش باشم؟ - دکتر اسماعیلی

جراحی لیزیک چشم برخلاف تصور کلی مردم از عمل جراحی دارای تفاوت های زیادی با سایر جراحی ها است. این سوال برای بسیاری از افراد کاندید انجام عمل چشم پیش می آید که آیا باید در طول انجام لیزیک به هوش باشم یا نه؟ پاسخ سوال شما را در این مقاله مورد بررسی قرار داده و جنبه های مختلف این عمل را توضیح می دهیم.

آیا باید در طول انجام لیزیک به هوش باشم؟

عمل لیزیک چشم یکی از متد های جدید برای انجام جراحی است و طبیعی است اگر شما از خود بپرسید آیا باید در طول انجام لیزیک به هوش باشم یا نه؟ زیرا هر ساله روش های زیادی از انواع جراحی ها به جهانیان معرفی شده و افراد بر اساس نیاز خود (بر اساس عیوب انکساری در قرنیه چشم) تحت جراحی قرار می گیرند. هدف اصلی از انجام مشاوره لیزیک آگاهی بخشی به افراد کاندید انجام عمل چشم می باشد تا بتوانند با خیال آسوده و اطلاعات کافی برای انجام عمل لیزیک  اقدام کنند.

پیش از انجام لیزیک

با مراجعه به پزشک متخصص جراح چشم، شما می توانید بفهمید به کدام روش جراحی لیزیک نیاز دارید و انتظارات معقولی پس از عمل داشته باشید. انواع آموزش ها و پاسخ به پرسش هایی از جمله: آیا باید در طول انجام لیزیک به هوش باشم، آیا روش prk برای من مناسب تر است یا femto-lasik، و آیا نمره ی چشم من پس از انجام جراحی باز می گردد یا نه, در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته یک سری شرایط خاص برای تمامی افراد متقاضی انجام عمل جراحی لیزیک چشم ضروری است، از جمله: داشتن حداقل سن 18 سال تمام, دارا بودن سلامت عمومی مناسب و نداشتن اختلالاتی از جمله: دیابت کنترل نشده، اختلالات خود ایمنی یا مصرف داروهای خاص. همچنین در صورت وجود تنبلی چشم یا استرابیسم لازم است حتما اختلال را به پزشک خود اطلاع دهید.

شرایط انجام جراحی لیزیک چشم

در طول انجام لیزیک, هوشیاری شما حفظ شده و کاملا آگاه هستید. بنابراین پرسش آیا باید در طول انجام لیزیک  به هوش باشم, با پاسخ مثبت همراه است. شاید این مساله برای شما بحث برانگیز و مبهم باشد که چگونه می توان در طول انجام جراحی عضو حساسی همچون چشم, هوشیار بوده و احساس درد  نداشت!؟ باید بدانید, در این جراحی نیز همانند سایر روش های انجام جراحی در بدن, از ماده ی بی حس کننده استفاده می شود که البته این مواد دارای اثر موضعی بوده و تنها روی بی حس کنندگی قرنیه موثر هستند، بنابراین شما با وجود هوشیاری کامل, هیچگونه دردی احساس نمی کنید.

قطره های بی حس کننده ی چشم

برای انجام معاینات چشم و روش های لیزیک, از دو نوع قطره ی اصلی استفاده می شود. لازم به ذکر است که هر دوی این قطره ها فقط با دستور پزشک در دسترس هستند، که عبارتند از:

تتراکایین

قطره ی تتراکایین را با نام های  altacaine یا tetracaine نیز میشناسند. این قطره با مسدود کردن مسیر عصبی انتقال درد چشم که  منتهی شونده به مغز است, باعث مهار انتقال حس درد و ایجاد بی حسی حین انجام جراحی لیزیک خواهد شد. بنابراین یکی از مواردی که باعث می شود شما از خود بپرسید آیا باید در طول انجام لیزیک به هوش باشم, این است که تنها مسیر انتقال درد در چشم مسدود شده و سایر مسیر های عصبی و هوشیاری شما پا برجا خواهد ماند.

پروپراکین

قطره ی پروپراتین یا alcaine یا پروپراکایین نیز یکی دیگر از داروهایی است که برای ایجاد بی حسی پیش از انجام  لیزیک مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ی مهم در رابطه با این قطره این است که در افرادی که دچار واکنش های دارویی نسبت به سایر مواد بی حس کننده شده اند می توان به راحتی از این دارو استفاده کرد. البته در برخی موارد نادر نیز پروپراکایین می تواند باعث بروز عوارض آلرژیک شود.

انجام جراحی لیزیک

در مطب دکتر اسماعیلی با استفاده از بهترین برند های دارویی موجود در کشور, جراحی لیزیک انجام می شود و شما بدون احساس درد و ناراحتی می توانید بهترین نتیجه ی ممکن را بدست آورید.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat