دکتر اسماعیلی - چشم پزشک، جراح، فوق تخصص پیوند قرنیه، آب مروارید

توضیحات بسیار مفید درباره عمل پیوند قرنیه ، بیماری آب مروارید ، پیر چشمی در برنامه به خانه بر می گردیم با حضور دکتر اسماعیلی فوق تخصص قرنیه در تاریخ 26 شهریور 1392 و 7 مهرماه 1392 و همچنین 23 مهرماه روز جهانی نابینایان و عصای سفید

 

آب مروارید

 

آب مروارید

تغییر در شفافیت عدسی چشم که بتدریج سبب کاهش کیفیت بینایی می شود را آب مروارید Cataract می نامند

 

پیوند قرنیه

 

پیوند قرنیه

  قرنیه قسمت شفاف قدامی چشم می باشد و مانند یک عدسی قوی نقش مهمی در تمرکز نور ورودی به چشم بر روی پرده شبکیه دارد

 

لیزیک

 

لیزیک

جراحی عیوب انکساری (PRK - لازک - لیزیک - فمتولیزیک - Smile) برای حذف نیاز به عینک و یا لنز تماسی در دید دور می باشد.

لیزیک و آرایش چشم

لیزیک و آرایش چشم

به طور کلی قبل و یا بعد از انجام هر نوع عمل جراحی‌ای، سوالاتی مربوط، در ذهن متقاضیان انجام جراحی شکل خواهد گرفت. در پیوند با همین موضوع، یکی از مسائلی که در ارتباط با عمل جراحی لیزیک مطرح است، دغدغه‌ی مربوط به آرایش کردن پس از انجام عمل است.

ما در این مقاله همانطور که از عنوان نیز برداشت کردید، قصد داریم به بررسی باید ها و نباید های مربوط به عمل جراحی لیزیک و آرایش چشم بپردازیم. برای شروع اجازه دهید ببینیم مدت زمان مورد نیاز انتظار برای آرایش کردن پس از عمل لیزیک به چه صورت خواهد بود.

 

چه مدت بعد از انجام عمل لیزیک می توان آرایش کرد؟

برای افرادی که به صورت منظم آرایش می کنند، ایده‌ی حضور در جامعه بدون آرایش می تواند کمی سخت باشد. هنگامی که فردی در یک روتین آرایش روزانه قرار می گیرد، تصور اینکه برای مدتی بدون آرایش باشد، دشوار خواهد بود. به همین خاطر است که بسیاری از متقاضیان عمل لیزیک علاقه‌مند به دانستن این هستند که چه مدت پس از عمل می‌توانند آرایش کنند.

مطمعناً بسیاری از شما می توانید حدس بزنید که آرایش کردن بلافاصله پس از انجام عمل لیزیک، ایده‌ی خوبی نباشد. در صورت انجام این کار آرایش می تواند وارد چشم شما شده و به طور بالقوه ای باعث بروز عفونت شود. بنابراین، دقیقاً فاصله‌ی زمانی بین عمل لیزیک و آرایش چشم باید به چه صورتی باشد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که به طور کلی، بهتر است به مدت یک هفته صبر کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این موضوع را می توانید به صورت موردی با پزشک خود نیز در میان بگذارید.

 

نکاتی که باید در ارتباط با جراحی لیزیک و آرایش چشم در نظر داشته باشید

در ارتباط با جراحی لیزیک و آرایش چشم، به نکاتی که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت توجه داشته باشید.

 

  • پس از انجام عمل لیزیک، شما اجازه نخواهید داشت چشمان خود را به شدت مالش دهید. بنابراین توجه کنید مواد آرایشی مورد استفاده‌ی خود را با دقت زیادی انتخاب کنید. به طور مثال از ریمل های ضدآب و یا خط چشم های غیرقابل جابه‌جایی ای که برای پاک شدن نیاز به شستشوی بی‌پایان دارند دوری کنید.
  • ممکن است که در ارتباط با انجام عمل لیزیک و آرایش چشم، لازم باشد در استفاده‌ی از بن مژه اجتناب کنید. در بن مژه، آستر کردن waterline، آرایش شما را بسیار نزدیک به چشم قرار خواهد داد و به طور بالقوه ای می تواند منجر به تکان خوردن چشم شما شود. تکان خوردن چشم یکی از مواردی است که باید پس از انجام عمل لیزیک از آن اجتناب کنید.
  • ما در این مقاله راجع به آرایش چشم صحبت می کنیم. به این معنا که پس از انجام عمل لیزیک آرایش کردن سایر نقاط صورت موردی ندارد. فقط به این دلیل که بعد از لیزیک نمی توان برای مدتی آرایش چشم داشت به این معنی نیست که نمی توان آرایش های دیگری نیز انجام داد. انجام فونداسیون، استفاده از رژگونه، رژ لب و برنزه کننده‌ها، همگی ایرادی ندارند تا زمانی که آنها را از چشم خود دور نگه دارید.
  •  

    در هنگام پاک کردن آرایش چشم تان بسیار مراقب باشید.

    توجه کنید، پس از انجام عمل جراحی لیزیک باید در پاک کردن آرایش چشم خود بسیار مراقب به خرج دهید. در پاک کردن آرایش نباید هیچ مالش و یا نیروی بیش از حدی اعمال شود. برای آسان تر کردن کار خود می‌توانید از پاک کننده های ملایم آرایش چشم و یا روغن زیتون های خانگی و غیره استفاده کنید. هدف از این احتیاط، این است که جابجایی فلپ اتفاق نیفتد.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat