دکتر اسماعیلی - چشم پزشک، جراح، فوق تخصص پیوند قرنیه، آب مروارید

توضیحات بسیار مفید درباره عمل پیوند قرنیه ، بیماری آب مروارید ، پیر چشمی در برنامه به خانه بر می گردیم با حضور دکتر اسماعیلی فوق تخصص قرنیه در تاریخ 26 شهریور 1392 و 7 مهرماه 1392 و همچنین 23 مهرماه روز جهانی نابینایان و عصای سفید

 

آب مروارید

 

آب مروارید

تغییر در شفافیت عدسی چشم که بتدریج سبب کاهش کیفیت بینایی می شود را آب مروارید Cataract می نامند

 

پیوند قرنیه

 

پیوند قرنیه

  قرنیه قسمت شفاف قدامی چشم می باشد و مانند یک عدسی قوی نقش مهمی در تمرکز نور ورودی به چشم بر روی پرده شبکیه دارد

 

لیزیک

 

لیزیک

جراحی عیوب انکساری (PRK - لازک - لیزیک - فمتولیزیک - Smile) برای حذف نیاز به عینک و یا لنز تماسی در دید دور می باشد.

لیزر پی آر کی(PRK):مزایا و روش انجام عمل prk

لیزر پی آر کی(PRK):مزایا و روش انجام عمل prk

لیزر پی آر کی(prk) یا کراتکتومی فوتورفراکتیو یکی از روش های جراحی چشم با استفاده از لیزر است که باعث ایجاد تغییر در سطح قرنیه می شود تا بتواند سطوح غیر همسان قرنیه را از بین برده و باعث اصلاح اختلال بینایی می شود. افراد زیادی به علل مختلفی از جمله نازک بودن قرنیه و خشکی چشم به انجام عمل پی آر کی روی می آورند.

لیزر پی آر کی (prk)

انواع مختلفی از روش های لیزر و جراحی عیوب انکساری چشم وجود دارند که لیزر پی آر کی( prk) نیز یکی از این روشها است. از سال 1995 و پس از تایید این روش جدید برای انجام عمل جراحی, توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده ی آمریکا, متخصصان چشم پزشکی در سراسر جهان به انجام آن روی آوردند. در این مقاله به بررسی روش انجام عمل جراحی چشم با استفاده از لیزر پی آر کی(prk) می پردازیم.

روش انجام عمل با استفاده از لیزر پی آر کی

در این روش ابتدا جراح قطره های بی حس کننده ی موضعی را در چشم شما چکانده تا در حین انجام جراحی احساس درد نداشته باشید و سپس با استفاده از وسیله ای به نام اسپکولوم پلک های شما را از هم باز می کند تا دسترسی کامل به قرنیه فراهم شود. در مرحله ی بعدی, لایه ی سطحی قرنیه که از پوشش سلولی اپیتلیومی تشکیل شده است را از بین می برد( برداشتن این لایه حدود 30 ثانیه طول می کشد) . در نهایت با استفاده از لیزر( لیزر اگزایمر که بسیار دقیق است) , سایر لایه های قرنیه ( به طور کلی قرنیه دارای پنج لایه است) که یکسان نبوده و انحنای آنها مناسب نیست را تغییر داده و سطح نامنظم آن را اصلاح می کند( این مرحله حدود 30 تا 60 ثانیه طول می کشد). پس از اتمام عمل یک لنز نرم که نقشی معادل پانسمان برای چشم شما دارد روی قرنیه قرار می گیرد تا به شرایط بهبود بافت های زیرین کمک کند.

مزایای انجام لیزر پی آر کی(prk)

مزایا و روش انجام عمل پی آر کی(prk) را می توان نسبت به سایر روش های جراحی عیوب چشم مورد بررسی قرار داد که البته تفاوت اصلی آنها در زمان ریکاوری و بهبودی پس از انجام عمل می باشد.

1-در انجام عمل چشم با روش لیزر پی آر کی(prk) برای ایجاد دید واضح مدتی حدود یک ماهه مورد نیاز است که نسبت به زمان بهبودی سایر روش های جراحی چشم به نسبت کمتر است.

2-روش پی آر کی به دلیل عدم ایجاد برش یا فلپ در قرنیه ایمن تر از سایر روش ها است.

3-احتمال ایجاد عوارض ناشی از آن و برگشت نمره ی چشم پس از عمل به نسبت کمتر از سایر روش ها است.

عوارض و خطرات ناشی از لیزر پی آر کی

1-احتمال بروز کوری چشم

2-ایجاد حالت خیرگی یا ایجاد هاله های نور در میدان بینایی

3-عدم برداشت و اصلاح نادرست قرنیه به صورتی که منجر به بهبود اختلال نشده باشد.

4-اصلاح و برداشت بیش از حد بافت قرنیه

5-ایجاد اختلال آستیگماتیسم در صورت عدم برداشت یکسان قرنیه در نواحی مختلف آن

 

کاندیداهای مناسب برای انجام عمل پی آر کی

افرادی که متقاضی استفاده از لیزر پی آر کی(prk) هستند باید شرایط خاصی داشته باشند. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-نزدیک بینی با شدت یکسان و بدون پیشرفت( اختلال دید برای اشیا دور)

2-دوربینی با شدت یکسان و بدون پیشرفت( اختلال دید برای اشیا نزدیک)

3-آستیگماتیسم( اختلال ناشی از یکدست نبودن قرنیه)

چگونه می توان به نتایج مورد انتظار از عمل جراحی لیزر پی آر کی دست پیدا کرد؟

قبل از هر چیز لازم است برای انجام عمل جراحی چشم به دنبال یک پزشک حاذق و دارای تجربه کافی در زمینه انجام جراحی لیزر پی آر کی باشیم. برای انجام هرگونه اقدام تهاجمی بر روی چشم لازم است بهترین پزشک متخصص را انتخاب کنید. دکتر اسماعیلی یکی از بهترین متخصصین حال حاضر کشور در زمینه ی جراحی لیزر پی آر کی می باشند که با استفاده از تجهیزات فوق پیشرفته به انجام پروسیجر می پردازند.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat