مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

آیا آشپزی کردن بعد از انجام عمل‌های لیزیک و لازک مشکلی دارد؟

آیا آشپزی کردن بعد از انجام عمل‌های لیزیک و لازک مشکلی دارد؟

تغییراتی که بر روی چشمان افراد در عمل های لیزری اتفاق می افتند، برای ثابت شدن، به گذشت زمان و خودداری از انجام یک سری از اعمال احتیاج دارند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی کار هایی که باید از انجام آن ها پس از عمل های لیزری، مثل آشپزی کردن بعد از انجام عمل‌های لیزیک و لازک، خودداری کرد بپردازیم. تا انتها با ما باشید.

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با انجام عمل های جراحی لیزری به درمان مشکلات مربوط به چشم و بینایی خود بپردازید، ممکن است سوالات زیادی در ارتباط با کار هایی که می توان و نمی توان پس از انجام عمل های لیزری چشم انجام داد، در ذهن خود داشته باشید؛ به طور مثال، آیا آشپزی کردن بعد از انجام عمل‌های لیزیک و لازک مشکلی دارد؟ آیا می توانم پس از انجام شدن عمل های لیزیک یا لازک بر روی چشمانم، شنا کنم؟، ورزش کردن پس از انجام این نوع عمل ها به چه صورت است؟ آیا باید پس از انجام شدن عمل های لیزری استفاده از گوشی و کامپیوتر را محدود کنم؟ و.... در ادامه با ما باشید تا به بررسی کار هایی که نباید پس از انجام عمل های لیزری انجام داد، بپردازیم و در انتها نیز مشخص کنیم که آیا آشپزی کردن بعد از انجام عمل‌های لیزیک و لازک مشکلی دارد یا خیر؟

 

پس از انجام عمل های لیزری، مانند عمل های لیزیک یا لازک از انجام چه کارهایی باید خودداری کرد؟

عمل های جراحی لیزیک و لازک دو نوع از معروف ترین و شناخته شده ترین عمل های جراحی انکساری چشم به شمار می روند که از فناوری لیزر برای اصلاح عیوب قرنیه‌ی شما استفاده می کنند. میزان بهبودی پس از عمل این روش های جراحی برای درمان مشکلات بینایی نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و پیرچشمی آنقدر چشم گیر است، که بعضی از افراد از تاثیرات این نوع عمل ها به عنوان معجزه یاد می کنند. اگر که شما نیز از این عیوب انکساری بینایی رنج می برید، و قصد دارید از عمل های لیزیک یا لازک برای درمان چشم خود استفاده کنید، ممکن است این پرسش را داشته باشید که پس از انجام شدن عمل جراحی چه کارهایی را نمی توان انجام داد؟

 

آشپزی کردن بعد از انجام عمل‌های لیزیک و لازک، یکی از دغدغه‌های افرادی که از عمل های لیزری برای اصلاح مشکلات بینایی خود استفاده می کنند

 

بیایید در ادامه به بررسی برخی از کارهایی که باید بعد از انجام عمل لیزیک یا لازک از انجام آنها خودداری کنید، نگاهی بیندازیم:

 

  • شنا کردن

پس از انجام عمل های جراحی لیزری چشم، حداقل باید به مدت دو هفته از رفتن به استخر، جکوزی، سونا و یا سایر آب‌ها مانند دریاچه‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنید. همچنین پس از گذشت دو هفته، توصیه می کنیم که اگر تصمیم به شنا کردن دارید، حتما از عینک استفاده کنید و یا اینکه چشمان خود را زیر آب ببندید. توجه داشته باشید که اگر قبل از اینکه قرنیه‌ی تان به درستی بهبود یابد، آب وارد چشمان شما شود، می تواند منجر به ایجاد سوزش، خشکی چشم و حتی اگر آب کثیف باشد، باعث عفونت شود.

 

  • ورزش کردن

ممکن است بعد از انجام شدن عمل لیزیک یا لازک بر روی چشمانتان و داشتن دیدی واضح و صاف بدون استفاده از عینک، برای ورزش کردن هیجان زده باشید، اما مهم است که ابتدا اجازه دهید چشمانتان قبل از انجام فعالیت‌های سنگین، به طور کامل بهبود یابند. همچنین توجه داشته باشید که اگر به انجام ورزش های تماسی و یا تمرینات سخت می پردازید، باید تقریبا حدود یک ماه استراحت کنید؛ این به این خاطر است که  نه تنها ورزش می تواند چشمان شما را تحت فشار ناخواسته بگذارد، ورود عرق به چشمانتان نیز می تواند باعث سوزش شود.

 

  • تماشای صفحه نمایش گوشی و کامپیوتر

ما می دانیم که نگاه کردن به صفحه‌ی کامپیوتر، تلفن هوشمند و یا تلویزیون می تواند بخش بزرگی از فعالیت های زندگی روزمره باشد، اما شما باید زمان تماشای صفحه نمایش های پرنور را برای 24 تا 48 ساعت پس از انجام عمل های لیزیک و لازک به کمترین میزان ممکن برسانید.

 

شما باید زمان تماشای صفحه نمایش های پرنور را برای 24 تا 48 ساعت پس از انجام عمل های لیزیک و لازک به کمترین میزان ممکن برسانید

 

آیا آشپزی کردن بعد از انجام عمل‌های لیزیک و لازک مشکلی دارد؟

پزشکان معمولا به همه‌ی بیماران توصیه می کنند که حداقل تا یک هفته پس از انجام عمل های لیزیک و لازک، از پخت و پز کردن اجتناب کنند. این به این دلیل است که پس از انجام جراحی، چشمان شما برای بهبودی بافت های تغییر یافته به زمان نیاز دارد و ممکن است حساس تر از حد معمول باشد، بنابراین اهمیت دارد که از انجام هر گونه فعالیتی که ممکن است باعث ایجاد استرس در آنها شود، اجتناب کنید. بنابراین توصیه می شود که از آشپزی کردن بعد از انجام عمل‌های لیزیک و لازک خودداری کنید.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat