مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

بهترین نوع جراحی چشم در درمان عیوب انکساری: لیزیک، لازک و PRK

بهترین نوع جراحی چشم در درمان عیوب انکساری: لیزیک، لازک و PRK

افراد زیادی برای رفع و درمان عیوب انکساری چشم خود از عمل های جراحی متفاوت استفاده می کنند تا دیگر نیازی به استفاده از عینک هایی با نمره های مختلف و لنزهای متفاوت نداشته باشند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به معرفی و توضیحی درباره روش های جراحی لیزیک، لازک و prk و انتخاب بهترین آنها بپردازیم.

بهترین نوع جراحی چشم در درمان عیوب انکساری: لیزیک، لازک

افراد زیادی برای رفع و درمان عیوب انکساری چشم خود از عمل های جراحی متفاوت استفاده می کنند تا دیگر نیازی به استفاده از عینک هایی با نمره های مختلف و لنزهای متفاوت نداشته باشند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به معرفی و توضیحی درباره روش های جراحی لیزیک، لازک و prk و انتخاب بهترین آنها بپردازیم.

هدف تمامی این روش های جراحی یک چیز است و آن اصلاح و رفع مشکلات چشم از قبیل دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم می باشد.

روش های جراحی زیادی برای رفع مشکلات چشم وجود دارد. اما برخی دارای عوارض کمتری هستند و مدت زمان بهبودی بیماران نیز بعد از عمل جراحی بسیار پایین تر می باشد. همچنین بیمار نیز درد کمتری را تحمل می کند.

درمان عیوب انکساری چشم با استفاده از روش جراحی لیزیک

لیزیک یکی از بهترین روش های جراحی چشم می باشد که در درمان بیماری های چشم استفاده می شود. در این روش جراح با استفاده از برداشتن لایه سطحی و وسطی قرنیه چشم بافت های مختلف قرنیه را می تراشد و دوباره این لایه ها را در سر جای خود می گذارد.

در این روش جراحی بیمار درد بسیار کمی را تحمل می کند و بعد از مدت کمی نیز بهبود می یابد.

گفتنی است که برش و تراش قرنیه ممکن است، پر خطرترین کار باشد که توسط وسایل مختلف مانند میکروکراتوم و یا لیزر فمتوسکند انجام می شود.

مشکل این روش جراحی نیز همین مورد می باشد، به همین دلیل در صورت استفاده از این روش جراحی باید به متخصصان ماهر و با تجربه مراجعه کرد.

قابل ذکر است که این روش جراحی برای بیمارانی که ضخامت قرنیه آنها بالا می باشد، مناسب است.

درمان عیوب انکساری چشم با استفاده از روش جراحی لازک

لایه سطحی قرنیه چشم برخی از بیماران از ضخامت کمی برخوردار است و به همین دلیل نمی توان از روش لیزیک برای آنها استفاده کرد.

برای درمان مشکلات این بیماران می توان از روش جراحی لازک استفاده کرد. در این روش پزشک با مقداری الکل و یا تاباندن لیزر لایه سطحی قرنیه را برداشته و بعد از تراشیدن قرنیه این لایه را در سر جای خود قرار می دهد.

بیماران در روش لازک نسبت به روش لیزیک، باید درد بیشتری را تحمل کنند و تا دو هفته از لنزی به عنوان باند بر روی قرنیه چشم خود استفاده کنند.

درمان عیوب انکساری چشم با استفاده از روش جراحی prk

این روش نیز یکی از روش های نوین برای رفع مشکلات چشم است که دیگر نیازی به برداشتن لایه های سطحی و وسطی قرنیه نمی باشد و جراحان با استفاده از لیزر بافت قرنیه را می تراشند. در این روش اشعه های لیزر با هیدروژن هایی که در بافت های مورد هدف قرار دارند، واکنش نشان می دهند و مشکل بیماران رفع می شود.

این روش جراحی نیز مانند روش جراحی لازک برای افرادی که قرنیه آنها بسیار نازک می باشد و از ضخامت کمتری برخوردار است، مناسب می باشد.

کلام آخر

البته در این میان میزان بیماری، سن بیماران، شغل بیماران و ... می تواند سبب شود که پزشکان از عینک، لنز و یا روش های جراحی برای درمان مشکلات چشم های افراد استفاده کنند.

به همین دلیل ابتدا پزشک است که باید تشخیص دهد بیمار نیاز به جراحی چشم دارد و یا خیر. در ادامه نیز پزشک است که با استفاده از معاینه ها و بررسی های لازم می تواند بهترین روش جراحی برای چشم های فرد بیمار را تعیین کند.

قابل ذکر است به دلیل اینکه در روش های جراحی لازک و  prk از هیچ وسیله و یا لیزری برای برداشتن لایه ها استفاده نمی شود، ممکن است عوارض کمتری نیز ایجاد گردد و پزشکان نیز از این دو روش استقبال بیشتر می کنند.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat