مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

توریسم درمانی و لیزر چشم

توریسم درمانی و لیزر چشم

مردم سراسر جهان برای استفاده از پیشرفته‌ترین درمان های روز دنیا و دریافت مراقبت های درجه یک و تخصصی پزشکی بدون مواجهه با دوره های انتظار طولانی، به وسیله‌ی استراتژی توریسم درمانی، به کشورهای مختلفی سفر می کنند. روش جراحی لیزر چشم یکی از انواع این درمان های پیشرفته به شمار می رود که هر ساله پزشکان زبده‌ی چشم پزشک، با استفاده از آن بیماران خارجی مبتلا به مشکلات انکساری بینایی را درمان می کنند.

در ارتباط با همین موضوع ما در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم به بررسی مختصر مسائل مرتبط با توریسم درمانی و لیزر چشم بپردازیم. برای شروع اجازه دهید ببینیم جراحی لیزر چشم چیست؟

 

جراحی لیزر چشم

برای درک درست جراحی لیزر چشم نیاز دارید که ابتدا با قرنیه آشنا شوید. قرنیه ساختار شفاف جلوی چشم است که به نور اجازه‌ی ورود به آن را می دهد. عمل جراحی چشم به وسیله‌ی لیزر یک نوع درمان پزشکی است که شامل استفاده از لیزری مخصوص برای تغییر شکل سطح قرنیه‌ می باشد. این استراتژی درمانی برای بهبود و یا اصلاح مشکلات انکساری بینایی مثل نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم انجام می شود. در اکثر افرادی که این عمل صورت می گیرد، نیاز به استفاده از عینک و لنز های تماسی از بین خواهد رفت.

 

کشور های سرآمد در توریسم درمانی و لیزر چشم

در ارتباط با توریسم درمانی و لیزر چشم در ادامه به معرفی چندین مورد از بهترین کشور های فعال در این زمینه خواهیم پرداخت.

 

  • هندوستان

در صنعت چشم پزشکی، کشور هندوستان دارای پزشکان متخصص بسیاری است و همچنین بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها این کشور نیز به آخرین تجهیزات و تکنولوژی های روز برای ارائه گسترده‌ترین خدمات مجهز هستند.

 

  • اسپانیا

اسپانیا دارای یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در جهان است. این کشور به دلیل کیفیت مراقبت های بهداشتی خود رتبه‌ی هفتم را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کرده است. علاوه بر این، درمان های پزشکی اسپانیا تا 70 درصد ارزان تر از ایالات متحده‌ی آمریکا و بریتانیا می باشند.

 

  • تایلند

تایلند یکی دیگر از موارد لیست کشور های فعال در زمینه‌ی توریسم درمانی و لیزر چشم می باشد. این کشور در سال های اخیر توانسته به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری پزشکی کیفیت بالا و قابل اعتماد شهرت پیدا کند. تایلندی‌ها با نهایت احترام با مهمانان خود رفتار می‌کنند و هدفشان نیز ارائه بهترین خدمات ممکن به آنهاست.

 

  • مکزیک

با توجه به امکانات بهداشتی کیفیت بالا، مراکز بازیابی پیشرفته و همچنین مقرون به صرفه بودن مراقبت های بهداشتی، محبوبیت مکزیک به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری پزشکی، طی چندین سال گذشته افزایشی چند برابری داشته است.

 

  • امارات متحده‌ی عربی

در ارتباط با این کشور می توان گفت که کیفیت سیستم مراقبت های بهداشتی در امارات بسیار سطح بالایی دارد. دلیل اصلی این مسئله نیز، مشارکت دولت در بهبود امکانات بخش بهداشت و درمان است. دولت امارات مبالغ هنگفتی را برای بهبود زیرساخت‌های پزشکی خود سرمایه‌گذاری کرده که این موضوع دسترسی به مراقبت‌های پزشکی با کیفیت را فراهم می‌کند.

 

آیا انجام عمل جراحی لیزیک در خارج از کشور بی خطر است؟

به طور کلی شما می توانید برای اطلاع از این موضوع با بررسی اینکه آیا نهادهای درمانی محلی از نظر پزشکی دارای اعتبار و مجوز لازم توسط هستند یا خیر، اقدام کنید.

در ارتباط با خود عمل نیز می توان گفت در واقع، درمان به وسیله‌ی لیزر، بی خطرترین نوع جراحی های چشم است. علاوه بر این با گذشت زمان این جراحی کم خطر تر نیز شده است. به این صورت که پیش از این، در گذشته درمان به کمک یک تیغه‌ی مخصوص انجام می شد و پس از آن لیزر وارد عمل می شد. امروزه کل عمل های لیزری چشم با استفاده از لیزر انجام می شوند و هیچ گونه تیغه ای در آن ها استفاده نمی شود.

 

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat