مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

عمل لیزیک چشم |جراحی لازک |اصلاح عيوب انكساری - دکتر اسماعیلی

عمل لیزیک چشم

عمل لیزیک چشم نوعی جراحی قرنیه  چشم است که توسط لیزر انجام می شود. این نوع عمل جراحی به صورت سرپایی انجام می شود و دوره ی نقاهت بسیار کوتاهی دارد. در عین حال که این عمل جراحی سرپایی است بسیار حساس و پیچیده می باشد. در ادامه با این مبحث بیشتر آشنا می شویم.

عمل لیزیک چشم چیست؟

عمل لیزیک چشم یکی از انواع عمل های جراحی چشم است. این نوع عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری چشم مانند دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم انجام می شود. دکتر اسماعیلی برای رفع و اصلاح این عیوب با استفاده از لیزر اگزایمر اصلاحات لازم را بر روی قرنیه چشم انجام می دهد. عمل لیزیک چشم در بسیاری از موارد مشکلات بیمار را برطرف می کند و بیمار دیگر نیازی به استفاده از لنزهای طبی یا عینک ندارد. در عمل لیزیک چشم یک لایه ی سطحی و نازک از روی قرنیه چشم تراشیده می شود و سپس توسط لیزر اگزایمر اصلاحات لازم انجام می شود. دکتر اسماعیلی این عمل را بر روی قرنیه چشم، در عرض 5 دقیقه انجام می دهد. البته ناگفته نماند که به طور کلی این عمل به صورت سرپایی انجام می شود. به همین علت بیمار دردی حس نمی کند.

 اصلاح عیوب انکساری و جراحی لازک چشم

قرنیه چشم وظیفه بسیار مهمی در بینایی انسان دارد. قرنیه به تمرکز بر روی یک جسم و یا هدف کمک بسیاری زیادی می کند. حال اگر مشکلاتی در سیستم اپتیکی چشم برای قرنیه به وجود آید به این مشکلات، عیوب انکساری می گویند. چرا که دیگر چشم نمی تواند به خوبی بر روی هدف متمرکز شود و دچار مشکلاتی از قبیل تاری دید، دوربینی و نزدیک بینی می شود. این نوع مشکلات می تواند به قدری تشدید شود که بیمار دچار اختلالات بینایی شود. دکتر اسماعیلی با عمل لیزیک چشم  یا لازک می تواند تمامی این عیوب و مشکلات را اصلاح و درمان کند و سلامت بینایی را به بیمار بازگرداند. جراحی فمتولیزیک چشم، جدیدترین روش جراحی ست که امروزه برای رفع و درمان عیوب انکساری از آن بهره میگیرند.

مزایای جراحی لیزیک چشم

همانطور که در مبحث قبلی گفته شد جراحی لیزیک چشم به برطرف شدن عیوب انکساری کمک می کند و امروزه این نوع عمل جراحی بسیار رواج دارد. عمل لیزیک چشم مزایایی برای بیمار در بر دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت. اولین مزیت این نوع عمل جراحی این است که 96 درصد بیماران از این عمل نتیجه مثبت می گیرند و کاملا راضی هستند. این عمل کاملا به صورت سرپایی انجام می شود و به دلیل استفاده از قطره بی حسی بیمار درد بسیار کمی را حس می کند و درد بعد از جراحی بعد از گذشت 24 ساعت کاملا از بین می رود. در عمل جراحی لیزیک چشم نیازی به بخیه و پانسمان نیست و این جراحی فقط توسط لیزر انجام می شود. تقریبا می توان گفت بعد از لیزیک، بیمار به ندرت مجبور به استفاده از عینک یا لنز طبی می شود و احتمال لزوم استفاده از آنها بسیار پایین است. اگر بعد از گذشت چندین ماه یا چندین سال بیمار مجددا نیاز به جراحی لیزیک چشم پیدا کرد، هیچ مانعی برای انجام دوباره این جراحی وجود ندارد. همچنین پس از جراحی دوره ی بسیار کوتاهی نیاز به مصرف دارو است. قطعا مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم تمایل به انجام عمل جراحی لیزیک چشم را برای بیمار بیشتر می کند. دکتر اسماعیلی با داشتن تجربه و تخصص در این زمینه تا به امروز جراحی های بسیار موفقی داشته است و این اطمینان را به بیماران خود می دهد که بیشترین نتیجه را از این جراحی بگیرند. در عین حال که عمل لیزیک چشم به صورت سرپایی انجام می شود باید بگوییم این عمل بسیار حساس و پیچیده است و حتما باید توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شود تا عوارض کمتری در پی داشته باشد. در هر صورت هر نوع عمل جراحی عوارضی در پی دارد. اما تجربه و تخصص بالای پزشک می تواند این عوارض را به پایین ترین حد ممکن برساند.

 

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat