مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

قطره های چشمی مورد استفاده پس از عمل لیزیک

قطره های چشمی مورد استفاده پس از عمل لیزیک

همان مقداری که خود عمل های جراحی می توانند برای بهبودی مهم و تاثیر گذار باشند، مراقبت های پس از عمل نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. استفاده از قطره های چشمی پس از انجام عمل لیزیک، به عنوان مراقبت های پس از عمل، تاثیر زیادی بر روند بهبودی بینایی و تکمیل کار جراحی لیزر دارند. ما در این مقاله به بررسی این قطره های چشمی پس از لیزیک خواهیم پرداخت.

بیماران مبتلا به مشکلات بینایی، پس از انجام عمل لیزیک چشم با خطر عفونت و بسیاری از مشکلات و مسائل دیگر روبرو هستند. به منظور محافظت کردن از چشم ها از این مشکلات در زمان بهبودی پس از عمل، استفاده از قطره های چشمی تجویزی بسیار موضوع مهمی است. پزشکان یا جراحانی که عمل لیزیک را بر روی چشمان فرد بیمار انجام می دهند، پس از عمل طی مشاوره ای با بیمار، دستورالعمل های دقیقی را در مورد استفاده ی درست از قطره های چشمی ارائه می دهند.

استفاده از قطره های چشمی، بعد از عمل لیزیک می تواند عوارض جانبی مختلف پس از عمل را به مقدار زیادی تسکین دهد. مهمتر از آن، این قطره ها یک روش بهداشتی و بی خطر برای رساندن دارو های مورد نیاز به چشم ها بدون تماس داشتن مستقیم بیمار با چشم هایش است. استفاده از این قطره ها یکی از معقول و مناسب ترین راه حل ها برای مراقبت از چشم پس از عمل لیزیک است. ما در ادامه به بررسی جزئی تر اثرات قطره های چشم پس از عمل لیزیک خواهیم پرداخت.

قطره های چشمی تجویزی پس از عمل لیزیک

همانطور که در قسمت بالا گفته شد، برای بیمارانی که عمل لیزیک را بر روی چشمانشان انجام می دهند، چند قطره ی چشمی تجویز می شود تا بعد از عمل از آنها استفاده کنند. این قطره های چشمی معمولاً باید چند روز قبل از انجام شدن عمل لیزیک تهیه شوند.

به طور کلی دو نوع قطره ی چشمی ممکن است برای مراقبت های بعد از عمل، توسط پزشکان تجویز شود: قطره ی چشمی آنتی بیوتیکی و قطره ی چشمی استروئیدی. قطره ی چشمی آنتی بیوتیکی برای کمک به جلوگیری و ممانعت از عفونت کردن چشم، و قطره ی چشمی استروئیدی برای کمک به کنترل و کاهش التهاب چشم پس از عمل استفاده می شود.

دستورالعمل استفاده از قطره های چشمی پس از عمل لیزیک

پزشکان و جراحان معالج چشمان شما، قبل یا پس از انجام دادن عمل، اطلاعات و دستورالعمل های کافی در مورد استفاده از قطره ها و دوز مناسب مصرف آن ها را به شما منتقل خواهند کرد. همچنین شما می توانید از دستورالعمل های درج شده در داخل جعبه های خود این قطره ها و یا از سایت های پزشکی معتبر نیز کمک بگیرید.

 

قطره های چشمی برطرف کننده ی خشکی چشم

از آنجایی که بافت های آسیب دیده ی چشم پس از انجام شدن عمل لیزیک بر روی آن ها شروع به بهبودی می کنند، تجربه ی مقداری خشکی چشم موضوعی غیر طبیعی نیست. این خشکی چشم در چند هفته ی اول پس از عمل بیشتر است و با ادامه ی روند بهبودی، به مرور کمتر خواهد شد.

قطره های چشمی مخصوص خشکی چشم می تواند به تسکین این چشم های خشک و تحریک شده کمک کنند. به بیمارانی که عمل لیزیک را انجام می دهند توصیه می شود پس از انجام عمل، از این قطره ها در صورت نیاز برای جلوگیری از خارش، سوزش و خشکی چشم استفاده کنند.

چه مدت پس از عمل باید از قطره های چشمی استفاده کرد؟

در بیشتر موارد، بیماران باید انتظار داشته باشند که برای چند هفته تا چند ماه از قطره های چشم استفاده کنند. همچنین زمان بهبودی نیز در بیماران مختلف متفاوت است و بهبودی برخی از بیماران بسیار سریعتر از سایرین اتفاق می افتد و مدت زمان نیاز به استفاده از این قطره ها نیز زمان کمتری خواهد بود. در موارد بسیار نادری نیز، مشکلات مربوط به خشکی چشم ها ممکن است برای مدت طولانی‌تری از حد معمول باقی بماند که در این موارد همیشه همراه داشتن یک قطره ی مخصوص خشکی چشم، در هر مکانی، پیشنهاد می شود.

 

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat