مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

لیزیک سفارشی wavefront چیست؟

لیزیک سفارشی wavefront چیست؟

ما در این مقاله قصد داریم راجع به لیزیک سفارشی wavefront و مزایای آن نسبت به دیگر روش های جراحی لیزری بپردازیم. با ما همراه باشید. لیزیک سفارشی wavefront یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های درمان لیزری مشکلات بینایی شناخته می شود. این درمان بر اساس ویژگی های منحصر به فرد بصری چشم شما صورت می گیرد و به همین خاطر به آن سفارشی می گویند.

به این صورت که ابتدا به وسیله‌ی لیزر تصویر‌برداری خاصی، از چشمان شما تصویری 3 بعدی برای درمان به دست می آید. پس از مشخص شدن این تصویر، پزشک معالج به رفع مشکلات چشم شما خواهد پرداخت. اگر که می‌خواهید با استفاده از جراحی لیزر واضح‌ترین دید ممکن را تجربه کنید، روشی که قطعا باید در نظر داشته باشید لیزیک سفارشی wavefront است. ما در ادامه به بررسی بیشتر این روش درمانی خواهیم پرداخت.

تفاوت بین لیزیک سفارشی wavefront با جراحی های معمولی لیزر در چیست؟

جراحی های معمولی لیزری چشم تلاش می‌کنند اصلاح بینایی‌ای را که نسخه‌ی عینک شما ارائه می‌کرده، با استفاده از لیزر بازسازی کنند. اما توجه داشته باشید نسخه های عینک تجویز شده برای بیماران منحصر به فرد نیستند. هزاران و حتی میلیون ها نفر از مردم می توانند عینک های مشابهی داشته باشند. در واقع به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد چشم، افرادی که نسخه های عینک‌ مشابهی دارند، جهان اطرافشان را با درجات مختلفی از وضوح می‌بینند. لیزیک سفارشی wavefront با استفاده از فناوری پیشرفته جبهه‌ی موج برای ارزیابی ویژگی های منحصر به فرد مربوط به چشم شما، دقت و شخصی سازی بیشتری را به جراحی های معمولی اصلاح بینایی لیزری اضافه می کند. در واقع می‌توان گفت لیزیک سفارشی از اطلاعات بسیار دقیقی برای برنامه ریزی لیزر اگزایمر به منظور اصلاح مشکلات بینایی چشم شما استفاده می‌کند.

مزایای مربوط به لیزیک سفارشی wavefront

ورود فناوری لیزیک سفارشی wavefront به علم چشم پزشکی توانسته است انقلابی در زمینه‌ی درمان مشکلات انکساری چشم به وسیله‌ی لیزر به وجود بیاورد. لیزیک سفارشی نه تنها می تواند کمیت بینایی شما را بهبود بخشد، بلکه کیفیت بینایی خوبی را نیز به شما هدیه می دهد. (در اینجا کمیت بینایی به منظور حدت بینایی اندازه‌گیری شده توسط نمودار استاندارد چشم اسنلن 20/20 است. همچنین کیفیت خوب نیز به معنای حساسیت کنتراست و دید شفاف است).

در واقع اگر بخواهیم این موضوع را بیشتر توضیح دهیم باید بدانید اینکه چقدر می‌بینید بستگی به انحرافات مرتبه پایین و مرتبه بالا دارد. جراحی های معمولی لیزری انحرافات مرتبه پایین که به آن ها عیوب انکساری نیز می گویند (نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم) را درمان می‌کنند. اما اینکه چقدر خوب و شفاف می بینید به انحرافات مرتبه بالای شما نیز بستگی دارد. انحراف‌های مرتبه بالا، بی نظمی‌هایی هستند که می‌توانند مشکلاتی مثل کاهش دید در شب، تابش‌های خیره کننده، سایه ها و هاله را ایجاد کنند. توجه داشته باشید انحرافات مرتبه بالا همیشه بینایی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند و به همین خاطر در جراحی‌های معمولی به آنها توجهی نمی‌شود. اما در طرف دیگر لیزیک سفارشی wavefront پتانسیل درمان هم انحرافات درجه پایین و هم انحرافات درجات بالاتر را دارد. به طور کلی مزایای بالقوه‌ی لیزیک سفارشی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد.

  • به طور بالقوه شانس بیشتری را برای دستیابی به دید 20/20 بدون استفاده از عینک به فرد هدیه می دهد.
  • کاهش دادن احتمال از دست دادن کیفیت بصری بینایی یا حساسیت کنتراست.
  • کاهش دادن احتمال اختلالات مربوط به دید در شب.

موارد واجد شرایط بودن برای انجام عمل

در ادامه به برخی از موارد واجد شرایط بودن برای انجام عمل لیزیک سفارشی wavefront خواهیم پرداخت.

  • شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.
  • نسخه‌ی چشم شما در پارامترهای مناسب برای انجام عمل است. اگر نسخه‌ی شما بسیار زیاد باشد و یا آستیگماتیسم شدید داشته باشید، ممکن است عینک و یا لنزهای تماسی برای شما مناسب‌تر باشند.
  • قرنیه‌ی شما باید دارای ضخامت مناسبی برای انجام عمل باشد.
  • شما باید از سلامت کلی خوبی برخوردار باشید.

 

 

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat