مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

لیزیک و تماشای تلویزیون و کامپیوتر

لیزیک و تماشای تلویزیون و کامپیوتر

طی ده های اخیر دستگاه های دیجیتالی ای مانند رایانه ها، تبلت ها، تلفن همراه، تلویزیون و... توانسته اند به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما انسان ها تبدیل شوند. خواندن اخبار، تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌مان، چت کردن با دوستان و کار کردن با رایانه‌ها اعمالی از زندگی روزمره ما هستند.

با این اوصاف، هنگام انجام عمل لیزیک، زمان مورد نیاز دوری از این وسایل یکی از دغدغه های اصلی بیماران شناخته می شود. ما در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم راجع به موضوعات مرتبط با عمل لیزیک و تماشای تلویزیون و کامپیوتر بپردازیم. برای شروع اجازه دهید ببینیم وسایل دیجیتالی دارای صفحه های پرنور چگونه می توانند بر روی چشمان ما تاثیر بگذارند.

 

تاثیر دستگاه های دیجیتالی بر روی چشم

به احتمال زیاد قبلاً شنیده اید که نگاه کردن طولانی مدت به صفحه‌ی نمایش دستگاه های دیجیتالی می تواند باعث خستگی چشم شود. علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از وسایلی مثل رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند می تواند باعث بروز مشکلات موقت بینایی نیز شود. خشکی و سوزش چشم از جمله عوارض استفاده از این دستگاه ها به شمار می روند.

به طور کلی چندین دلیل وجود دارد که نمایشگرهای دیجیتال بر چشمان شما تأثیر منفی می گذارند. وقتی به یک صفحه‌ی نمایش پر نور نگاه می کنید، معمولاً کمتر پلک خواهید زد. این کمتر پلک زدن می تواند باعث متورم شدن قرنیه‌ی شما شود. قرنیه رگ خونی ای ندارد، بنابراین به اکسیژن لایه اشکی ای نیاز دارد که با پلک زدن به آن می رسد. اگر کمتر پلک بزنید، قرنیه اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نخواهد کرد. علاوه بر این، صفحه نمایش ها شامل عناصر متغیری مانند کنتراست، سوسو زدن و تابش‌های خیره کننده هستند که چشمان شما را خسته می‌کنند.

حال که از تاثیر دستگاه های دیجیتال بر روی چشمان خود مطلع شدید، با ما باشید تا ببینیم ارتباط بین عمل لیزیک و تماشای تلویزیون و کامپیوتر به چه صورت است.

 

آیا می توان بعد از انجام عمل لیزیک از تلویزیون و کامپیوتر استفاده کرد؟

به طور خلاصه می توان گفت، بله، پس از انجام عمل لیزیک اجازه دارید از تلویزیون و کامپیوتر استفاده کنید. اما توجه داشته باشید حتما قبل از انجام این کار حداقل 24 ساعت پس از تمام شدن عمل خود صبر کنید. در 24 ساعت اول پس از انجام عمل لیزیک، چشمان شما خسته اند و اندکی درد خواهند کرد. بینایی شما ممکن است در این زمان کمی به اصطلاح مه آلود باشد و وضوح دید مناسبی نداشته باشید.

 

نکات مربوط به عمل لیزیک و تماشای تلویزیون و کامپیوتر

  • توجه کنید، موضوعی که در ارتباط با عمل لیزیک و تماشای تلویزیون و کامپیوتر گفته شد در مورد سایر نمایشگرهای دیجیتالی نیز صادق است. ممکن است که شما نیاز داشته باشید از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌، رایانه های همراه و... برای مدتی بیشتر از ۲۴ ساعت، اجتناب کنید.
  • همانطور که گفته شد پس از انجام عمل لیزیک، برای استفاده از دستگاه هایی مثل تلویزیون و رایانه حتما 24 ساعت صبر کنید. توجه کنید اگر که کار واجبی با کامپیوتر و یا تلویزیون خود ندارید، بهتر است این زمان استراحت را به دو یا حتی سه روز افزایش دهید. این کار باعث می‌شود فشار خارجی‌ای به چشمان شما وارد نشده و بافت ترمیم شده مراحل بهبودی خود را به بهترین نحو ممکن طی کند.
  • پس از انجام عمل های جراحی لیزری ای مثل لیزیک، چشمان شما بسیار حساس خواهند بود. در این زمان این اعضای مهم بدن شما بیشتر از حد معمول به محافظت نیاز دارند. نور صفحه‌ی دستگاه های دیجیتالی تنها مواردی نیستند که باید از آسیب آن ها به چشم های تازه بهبود یافته تان محافظت کنید. نور خورشید نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید از برخورد مستقیم اشعه های آن به چشم مراقبت شود. یکی از توصیه های بعد از عمل مربوط به جراحی لیزیک، دوری از نور خورشید و یا در صورت اجبار، استفاده از عینک های آفتابی است.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat