مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

اصلاح و درمان پیرچشمی با مونو ویژن یا دید تک چشمی - دکتر اسماعیلی

اصلاح و درمان پیرچشمی با مونو ویژن یا دید تک چشمی - دکتر اسماعیلی

مونوویژن یکی از بدیع ترین و نوآورترین تکنیک های حال حاضر جهان در درمان چشم به روش لیزیک است از این روش منحصر به فرد می توان در درمان بیماران پیرچشمی استفاده کرد. ما در این مقاله راجع به اصلاح و درمان پیرچشمی با مونوویژن یا دید تک چشمی صحبت خواهیم کرد.

اصلاح و درمان پیرچشمی با مونوویژن

اصلاح و درمان پیرچشمی با مونوویژن یا دید تک چشمی یکی از بهترین راهکار هایی است که امروزه از آن برای درمان افراد مبتلا به پیرچشمی استفاده می شود. بیمارانی که به دنبال جراحی ترمیم قدرت انکساری چشم هستند یک پدیده جهانی به نام پیر چشمی را تجربه می کنند. پیرچشمی وضعیتی است که در اثر از دست دادن قدرت انعطاف پذیری یا قدرت تغییر حالت لنز چشم در مواردی که دید انسان از یک جسم دور به یک جسم نزدیک می افتد با افزایش سن به وجود می آید. این کم شدن انعطاف زمانی اتفاق می افتد که عدسی کریستالی طبیعی ما شروع به سفت شدن بکند و انعطاف پذیری خود را از دست بدهد مانند بقیه اعضای بدن که با مرور زمان قدرت و انعطاف خود را از دست می دهند. هنگامی که پیر چشمی اتفاق می افتد بیمار با تمرکز کردن روی اجسام نزدیک مشکل پیدا می کند و برای خواندن و تمرکز کردن نیازمند عینک مطالعه می شود. بسته به هر فردی پیرچشمی در اوایل چهل تا پنجاه سالگی رخ می دهد. مونوویژن می تواند راهی مناسب برای درمان بیماران مبتلا به پیرچشمی باشد البته تجویز این درمان بستگی به وضعیت چشم های هر فرد دارد. در ادامه با ما باشید تا درباره این مورد بیشتر صحبت کنیم.

وضعیت چشم های بیمار در اصلاح و درمان پیرچشمی با مونوویژن یا دید تک چشمی چگونه می تواند اثرگذار باشد؟

هنگامی که یک بیمار به دنبال اصلاح و درمان پیرچشمی با مونوویژن یا دید تک چشمی یا اصلاح و درمان پیرچشمی با جراحی ترمیم قدرت انکساری چشم به وسیله راهکار های دیگری است، این موضوع اهمیت دارد که یک بحث کامل در مورد نوع پیرچشمی فرد و گزینه های درمانی مربوط به بیمار ارائه شود. بعضی اوقات بیماران بدون تحقیق کردن فقط به دنبال انجام عمل ترمیم قدرت انکساری چشم و خلاص شدن از شر عینک های مطالعه هستند ولی این موضوع را نمی دانند که شاید حتی بعد از انجام عمل هم نیازمند استفاده از عینک باشند. مشاوره دادن راجع به نوع درمان بیمارها بستگی به وضعیت خاص بیماری چشم فرد دارد در ادامه به انواع وضعیت بیماران پیرچشمی داوطلب عمل چشم می پردازیم و راه های درمان پیشنهادی به آن ها را بررسی می کنیم:

  1. بیماران دوربین و بسیاری از آستیگمات ها

این نوع بیماران در دیدن اجسام دور مشکلی ندارند و اکثرشان که بیماریشان شدید تر است برای دیدن اجسام نزدیک به صورت تمام وقت از عینکهای دوکانونی استفاده می کنند و به همین خاطر متوجه پیرچشمی نمی شوند و آن را درک نمی کنند به این بیماران دو راه پیشنهاد می شود:

  • راه دیدن دور به وضوح و استفاده از عینک مطالعه برای دیدن اجسام نزدیک و مطالعه
  • راه اصلاح و درمان پیرچشمی با مونوویژن یا دید تک چشمی و دیدن دور و نزدیک بدون استفاده از عینک و به صورت واضح
  1. بیماران نزدیک بین

این بیماران می توانند به وضوح نزدیک را ببینند و متن ها را مطالعه کنند ولی برای دیدن مسافت های دور تر از عینک استفاده می کنند برای اکثر این افراد فهم این موضوع سخت است که با انجام عمل ترمیم قدرت انکساری چشم برای افزایش توانایی شان در دیدن اجسام دورتر توانایی دیدن با وضوح نزدیک را از دست می دهند ولی بعضی دیگر این موضوع را قبول می کنند و این عمل را انجام نمی دهند تا دید نزدیکشان قوی بماند و به جای آن عمل اصلاح و درمان پیرچشمی با مونوویژن یا دید تک چشمی را انتخاب می کنند.

 افرادی که تصمیم می گیرند عمل ترمیم قدرت انکساری چشم را انجام دهند تفکرشان این است که دیدن اجسام دور مهم تر است.

  1. بیمارانی که برای مطالعه کردن فقط به عینک نیاز دارند و مشکلات دیگری ندارند

این بیماران فقط به اصلاح یکی از چشم ها نیاز دارند در نتیجه عمل اصلاح و درمان پیرچشمی با مونوویژن یا دید تک چشمی را انتخاب می کنند.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat