مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

انواع جراحی و لیزر برای درمان پیرچشمی - دکتر اسماعیلی

انواع جراحی و لیزر برای درمان پیرچشمی - دکتر اسماعیلی

انسان ها وقتی پیر می شوند پیرچشمی را تجربه می کنند. دلیل این امر را می توان در کم شدن انعطاف و سفت شدن عدسی چشم ها بررسی کرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی راه های درمان زیادی مانند انواع جراحی و لیزر برای درمان پیرچشمی وجود دارد که افراد دچار این نقص می توانند از آنها استفاده کنند. در ادامه با ما باشید تا در اینباره بیشتر صحبت کنیم.

با رسیدن افراد به سن چهل سالگی پدیده ای به عنوان پیر چشمی برای چشم ها اتفاق می افتد. پزشکان و جراحان با انواع جراحی و لیزر برای درمان پیرچشمی می توانند این بیماری را علاج دهند.

خوشبختانه طیف وسیعی از درمان ها برای اصلاح دوربینی مربوط به سن یا پیرچشمی از جراحی لیزری پیشرفته تا روش های مصنوعی مبتنی بر لنز در دسترس است. بسیاری از این روش ها می توانند پیرچشمی و شرایطی مانند نزدیک بینی و آستیگماتیسم را به طور همزمان اصلاح کنند. گزینه های مختلف تصحیح لیزر در زیر شرح داده شده است.

پیرچشمی چیست و چرا اتفاق می افتد؟

در برخی افراد از دهه های 40 سالگی به بعد، دیدن اجسام از نزدیک دشوارتر می شود، اما مشاهده اجسام دور همچنان آسان است. به این بیماری پیرچشمی می گویند.

 علیرغم نام بزرگش، پیرچشمی را نمی توان جزو بیماری ها دسته بندی کرد. این اتفاق یک بخشی طبیعی از روند پیری هر انسان است. و تصحیح آن کار مشکلی نیست.

پیرچشمی همیشه با دوربینی اشتباه گرفته می شود، اما این دو با یکدیگر یکی نیستند. پیرچشمی زمانی اتفاق می افتد که عدسی طبیعی چشم انعطاف پذیری کمتری پیدا می کند و دیگر توانایی تطابق دادن خودش را با تغییر پرتوهای ورودی به چشم ندارد. ولی در ارتباط با دوربینی باید ذکر شود که دوربینی ناشی از شکل نادرست کره چشم است که باعث می شود اشعه های نور به محض ورود به چشم تمرکز نادرستی داشته باشند. ما در ادامه به بررسی انواع جراحی و لیزر برای درمان پیرچشمی می پردازیم.

انواع جراحی و لیزر برای درمان پیرچشمی چه روش هایی هستند؟

در اینجا به چند مورد از انواع جراحی و لیزر برای درمان پیرچشمی اشاره می کنیم.

  • جراحی لیزر مونوویژن یا دید تک چشمی

این روش که گاهی "دید ترکیبی" نیز نامیده می شود، محبوب ترین روش از بین سه روش درمان لیزیک پیرچشمی است. در طول این عمل، جراح شما یک چشم را برای دید از راه دور اصلاح می کند در حالی که چشم دیگر را عمداً با نزدیک بینی خفیف رها می کند تا نیاز شما به عینک مطالعه را کاهش دهد.

 ایده خوبی است که قبل از انجام عمل لیزر مونوویژن، دید مونوویژن را با لنزهای تماسی یا عینک های مونوویژن امتحان کنید تا مطمئن شوید که این عمل برای شما مناسب است و عوارض شدیدی برایتان به وجود نمی آورد.

  • جراحی لیزر چند کانونی

در طی این جراحی جراح حلقه های متحدالمرکزی را در قرنیه شما ایجاد می کند تا فاصله یا دید نزدیک شما را اصلاح کند تا بتوانید در فواصل متعدد ببینید. اگر از لنزهای تماسی چند کانونی استفاده کرده اید اما اکنون می خواهید خود را از شر لنزها خلاص کنید، این گزینه برای شما عالی است.

 انواع زیادی از جراحی لیزر چند کانونی وجود دارد. این روش متناسب با نیازهای بینایی شما طراحی شده است. این جراحی لیزری چند کانونی گاهی اوقات با عنوان PresbyLASIK نیز شناخته می شود.

  • جراحی لیزری IntraCor

این روش یک روش نو و جدید است. IntraCor برای افزایش قدرت بزرگنمایی چشم، شکل قرنیه چشم شما را تغییر می دهد. این عمل در داخل چشم انجام می شود، بنابراین برخلاف بسیاری از روشهای تصحیح بینایی لیزری، هیچ فلپ قرنیه یا بخار شدن بافت در آن دخیل نیست. در نتیجه ، برخی از عوارض احتمالی مرتبط با این فرایندها حذف می شوند.

آیا انواع جراحی و لیزر برای درمان پیرچشمی عوارضی هم دارند؟

این انواع جراحی و لیزر برای درمان پیرچشمی مثل جراحی لیزری چند کانونی و تک چشمی خطرات و عوارض احتمالی خاصی را مانند سایر اشکال اصلاح بینایی لیزری به دنبال دارد، از جمله این عوارضات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابش نور و/یا هاله های اطراف چراغ ها
  • خشکی چشم
  • اصلاح نادرست
  • تصحیح بیش از حد
  • عفونت
  • کاهش کیفیت بینایی

همچنین اگر از جراحی لیزر تک چشمی استفاده می کنید، ممکن است تاری دید را به ویژه در شب یا در نور کم تجربه کنید. همچنین ممکن است چشمان شما فاقد قدرت بزرگنمایی لازم برای خواندن متن های کوچک باشد. در نتیجه ، مهم است که قبل از انجام عمل لیزر مونوویژن، مونوویژن را با لنزهای تماسی آزمایش کنید.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat