مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

جدیدترین روش های اصلاح عیوب انکساری چیست؟

جدیدترین روش های اصلاح عیوب انکساری چیست؟

عیوب انکساری چشم شامل مشکلاتی همچون نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم می باشند. روش های درمانی زیادی برای رفع این مشکلات وجود دارد اما در نهایت پزشک باید بهترین روش درمانی را انتخاب کند. به همین دلیل ما در این مقاله با وجود پیشرفته ترین روش های عیوب انکساری قصد داریم به معرفی جدیدترین روش های اصلاح عیوب انکساری چشم بپردازیم.

جدیدترین روش های اصلاح عیوب انکساری

عیوب انکساری چشم شامل مشکلاتی همچون نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم می باشند. روش های درمانی زیادی برای رفع این مشکلات وجود دارد اما در نهایت پزشک باید بهترین روش درمانی را انتخاب کند. به همین دلیل ما در این مقاله با وجود پیشرفته ترین روش های عیوب انکساری قصد داریم به معرفی جدیدترین روش های اصلاح عیوب انکساری چشم بپردازیم.

برای رفع عیوب انکساری باید به اصلاح قرنیه چشم پرداخت. برای رفع دوربینی چشم باید انحنای قرنیه را کمتر کرد و برای درمان نزدیک بینی باید این انحنا را بیشتر کرد. در این میان آستیگماتیسم نیز نوعی عیب انکساری است که در آن قرنیه از تمام جهات و یا یک جهت دارای انحراف می باشد و باید این انحنا را به روش های مختلف درمان کرد.

معرفی جدیدترین روش های اصلاح عیوب انکساری چشم

از سال های نه چندان دور عینک و استفاده از لنزهای تماسی روش هایی بودند که برای رفع عیوب انکساری چشم استفاده می شدند. اما امروزه روش های جراحی زیادی برای رفع این مشکلات و استفاده نکردن از عینک و لنزهای تماسی به وجود آمده است تا این عیوب به طور کلی از بین برود.

به طور کلی مهم ترین شاخصه در استفاده از این جراحی ها استفاده از لیزر و نور متمرکز شده ماورا بنفش آن می باشد. در میان روش های جراحی زیادی که به اصلاح عیوب انکساری می پردازد، ما به سه نوع از جدیدترین روش های جراحی که شامل فمتولیزیک، لنز داخلی چشمی و لازک است، می پردازیم.

معرفی عمل جراحی فمتولیزیک

یکی از جدیدترین روش های اصلاح عیوب انکساری چشم، عمل جراحی فمتولیزیک است، این عمل جراحی همان گونه تغییر یافته عمل جراحی لیزیک می باشد، البته با این تفاوت که در این عمل به جای استفاده از وسایلی مانند میکروکراتوم، از فمتوسکند به عنوان یک لیزر استفاده می شود و ابتدا لایه سطحی قرنیه برداشته می شود، سپس بافت های قرنیه تراشیده می شود و دوباره همان لایه به سر جای خود گذاشته می شود.

این روش یکی از روش هایی است که مزایای زیادی دارد و میزان اصلاح دید آن نیز بسیار زیاد می باشد و اکثر جراحان سعی می کنند از آن استفاده کنند.

معرفی عمل جراحی لنز داخلی چشمی

قرنیه برخی از بیماران آنقدر نازک می باشد که نمی توان برای اصلاح آن از وسایلی مانند میکروکراتوم و یا لیزر استفاده کرد. بلکه باید با استفاده از دو نوع لنز آرتیزان و یا لنز  ICLکه در قسمت های مختلف چشم کار گذاشته می شوند، این عیوب انکساری را برطرف کرد.

معرفی عمل جراحی  Prk و لازک

یکی دیگر از جدیدترین روش های اصلاح عیوب انکساری، روش Prk  می باشد، در این نوع جراحی لیزر تابانده شده به قرنیه چشم با هیدروژن های موجود در لایه سطحی قرنیه واکنش نشان می دهند و لایه سطحی به کلی برداشته و دور انداخته می شود و سپس بافت های قرنیه به منظور اصلاح دید تراشیده می شوند. این روش هم بیشتر برای افرادی که لایه سطحی قرنیه آنها نازک است، مورد استفاده قرار می گیرد.

کلام آخر

استفاده از تمام این روش ها بستگی به نوع بیماری افراد، سن و شرایط بیمار و نظر پزشک دارد. البته نباید فراموش کنیم که استفاده از آنها نمی تواند تا آخر عمر مشکلات چشمی را برطرف کند. زیرا ممکن است این عیوب انکساری دوباره به وجود بیاید.

همچنین قابل ذکر است که به مرور زمان و با بالا رفتن سن نیز ممکن است دید افراد بسیار کم شود.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat