مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

عوارض عمل لیزیک چشم آستیگمات

عوارض عمل لیزیک چشم آستیگمات

هر ساله صد ها هزار نفر از افراد مبتلا به بیماری آستیگماتیسم در سراسر جهان عمل لیزیک را برای تصحیح عیب چشمشان انجام می دهند. ولی آیا این روش جراحی راهی کم خطر برای درمان بیماری آستیگماتیسم است؟ در ادامه با ما باشید تا در ارتباط با عوارض عمل لیزیک چشم آستیگمات بیشتر صحبت کنیم.

شانس موفقیت و عوارض عمل لیزیک چشم آستیگمات

در اواخر دهه 1990 میلادی، احتمال اینکه پس از انجام عمل لیزیک بر روی چشم فردی عارضه و یا مشکلی جدی برای چشم و بینایی او به وجود بیاید، تقریبا 5 درصد بود یعنی از هر 20 عمل لیزیک یکی از عمل ها ممکن بود ناموفق باشد و یا عوارض شدیدی به همراه داشته باشد. ولی با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی و باز شدن پای لوازم و فناوری های نوین جراحی چشم به بازار، این احتمال به زیر یک درصد کاهش یافت. این موضوع برای عمل لیزیک درمان چشمان آستیگمات نیز به همین صورت بود؛ عوارض عمل لیزیک چشم آستیگمات در عصر حاضر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به طور کلی، می توان گفت حدود 9 نفر از هر 10 بیماری که عمل لیزیک چشم را برای درمان مشکلات و بیماری های بینایی خود مانند بیماری آستیگمات انجام می دهد، بینایی  تا   (توجه داشته باشید که این اعداد نشان دهنده نمره چشم فرد نیستند) را بعد از عمل به دست می آوردند. که این موضوع نشانه درصد موفقیت قابل توجه عمل جراحی لیزیک برای درمان بیماری آستیگماتیسم است.

مانند هر عمل جراحی دیگری که در جهان صورت می گیرد، عوارض عمل لیزیک چشم آستیگمات نیز قابل انکار نیست و شما باید قبل از انجام عمل به آن ها توجه کنید و همچنین با چشم پزشک و یا جراح خود راجع به احتمال امکان بروز آن ها بعد از انجام عمل، مشورت کنید. برخی از این عوارض، ممکن است در حین مشاوره و ویزیت قبل از انجام عمل با بیماران مورد بحث قرار گیرد و افرادی که بیشتر مستعد ابتلا به عوارض عمل لیزیک چشم آستیگمات هستند، بعنوان کاندید انجام عمل جراحی لیزیک مورد قبول قرار نگیرند.

همچنین اگر شما قادر به انجام عمل لیزیک بر روی چشمان خود برای درمان بیماری آستیگمات نباشید، می توانید همچنان از گزینه های دیگر عمل های جراحی لیزر مانند PRK، LASEK و یا لنزهای اصلاحی استفاده کنید.

به علاوه شما می توانید با انجام تحقیق در مورد پزشکان و جراحان متعدد چشم و انتخاب هوشمندانه و دقیق مراکز جراحی به وسیله سوال پرسیدن از رضایتمندی بیمار هایی که این بیماری را داشته اند و آن را در آن مرکز جراحی درمان و عمل کرده اند، شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

 

مزایا و عوارض انجام عمل لیزیک برای درمان مشکل آستیگماتیسم چشم

انجام عمل جراحی لیزیک برای درمان بیماری آستیگماتیسم مشابه انجام آن برای مشکلات نزدیک بینی و یا دوربینی است.

عمل لیزیک یک عمل جراحی با استفاده از انواع خاصی از لیزر است که شکل قرنیه شما را برای به وجود آمدن یک دید بهتر تغییر می دهد. برای هر فرد متفاوتی عوارض عمل لیزیک چشم آستیگمات می تواند شامل موارد گوناگونی باشد. اما گفتنی است که مزایا و خوبی های این روش جراحی برای درمان بیماری آستیگماتیسم می تواند از خطرات و عوارض آن برای افراد مهمتر باشد.

مزایای عمل لیزیک چشم آستیگمات

  • بهبود یافتن بینایی فرد
  • در بیشتر افراد نیاز استفاده از عینک و یا لنز تماسی از بین می رود
  • عملی ساده و کوتاه

عوارض عمل لیزیک چشم آستیگمات

خطرات و عوارض عمل لیزیک چشم آستیگمات می تواند شامل خشک شدن چشم، تار شدن دید، اختلال بینایی در شب، خیره شدن چشم، عفونت و همچنین عوارض جانبی عمل جراحی باشد.

اگر عمل جراحی شما ناموفق باشد ممکن است شما ملزم به استفاده از عینک و یا لنز های تماسی بشوید.

همچنین، تغییرات بینایی در طول زمان ممکن است شما را ملزم به انجام عمل های دیگر کند.

همچنین این نکته نیز گفتنی است که برخی از عوارض جانبی ای که شما بعد از انجام عمل لیزیک تجربه می کنید با گذشت زمان از بین می روند. و علاوه بر آن پزشک و یا جراح شما دستورالعمل هایی را برای مراقبت های بعد از عمل لیزیک به شما می دهد تا عوارض جانبی احتمالی آن را کاهش دهید.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat