مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

همه چیز در مورد عمل لیزر چشم کودکان

همه چیز در مورد عمل لیزر چشم کودکان

مشکلات بینایی سن نمی شناسد و همه ی افراد در هر سنینی می توانند به بیماری های چشم و بینایی دچار شوند. امروزه با عمل های جراحی لیزری اکثر این مشکلات به راحتی برطرف و درمان می شوند ولی آیا در کودکان نیز می توان از این عمل ها برای درمان استفاده کرد؟ در ادامه با ما باشید تا بیشتر راجع به عمل لیزر چشم کودکان صحبت کنیم.

این موضوع که آیا عمل لیزر چشم کودکان برای درمان مشکلات بینایی آن ها باعث ایجاد مشکلاتی در آینده می شود؟ و یا اینکه آیا این عمل برای کودکان مجاز است یا نه؟ موضوعی بسیار مفصل و بحث بر انگیز است که هنوز هم بسیاری از پزشکان و جراحان چشم در جهان بر سر آن به توافقی نرسیده اند و هر کدام از آن ها با توجه به دانش خود راهی را برای درمان مشکلات بینایی کودکان در پیش می گیرند.

در حالی که بسیاری از پزشکان و جراحان چشم به این موضوع اعتقاد دارند که کودکان می توانند از عمل های جراحی لیزری برای تصحیح عیوب انکساری چشمانشان سود ببرند، ولی در بیشتر نقاط جهان، انجام عمل عمل لیزر چشم کودکان توصیه شده نیست.

همچنین سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) انجام هر نوع عمل جراحی لیزر را برای افراد زیر 18 سال تأیید نکرده است.

دلیل اینکه بعضی از افراد انجام عمل لیزر چشم کودکان را توصیه نمی کنند چیست؟

اولین دلیلی که بعضی از پزشکان و جراحان انجام عمل لیزر چشم کودکان را نهی می کنند این موضوع است که چشم افراد دارای سنین کم، مداوم در حال رشد کردن و تغییر کردن است و در صورتی که بر روی کودکان این سن، عمل لیزر چشم انجام شود و در نتیجه آن شکل قرنیه تغییر کند، چون چشم ها پس از انجام عمل نیز به رشد خود ادامه می دهند، نتایج غیر منتظره ای می تواند پدیدار شود.

موضوع دیگری که بر علیه عمل لیزر چشم کودکان وجود دارد، این است که چون همانطور که گفته شد چشم کودکان مداوم در حال رشد کردن و تغییر یافتن است، شماره و نوع لنز و عینک آن ها نیز هر چند مدت یک بار تغییر می کند و سازمان FDA انجام جراحی های لیزر چشم را برای افرادی که در سال قبل از انجام عمل، لنز اصلاحی و یا عینک خود را تغییر داده اند توصیه نمی کند.

همچنین یکی دیگر از دلایل اصلی ای که جراحی های لیزر چشم به طور کلی در کودکان و افراد دارای سنین پایین انجام نمی شود، این است که اگرچه این عمل به طور کلی یک روش ایمن و موثر است، اما می تواند با عوارضی جدی همراه باشد. برخی از افرادی که تحت عمل لیزیک قرار گرفته اند با مشکلات بینایی آسیب زننده ای مثل دوبینی، مشکلات دید در شب، تابش خیره کننده، هاله و سندرم خشکی شدید چشمها و یا حتی از دست دادن بینایی مواجه می شوند.

 

بهترین سن برای انجام عمل های جراحی لیزری بر روی چشم چه سنی است؟

در حالی که سازمان FDA، همانطور که در بالاتر اشاره شد، انجام عمل لیزر چشم را تا قبل از سن 18 سالگی تأیید نکرده است، اکثر چشم پزشکان برای انجام عمل جراحی لیزر روی بیماران خود ترجیح می دهند تا سن 21 سالگی آن ها صبر کنند. چشم افراد تا سن 21 سالگی به رشد کامل خود می رسد، بنابراین هیچ تغییری در قرنیه و یا چشم بعد از انجام گرفتن عمل به وجود نخواهد آمد.

در کل، بهترین راه برای اطلاع از اینکه آیا فردی داوطلب مناسبی برا انجام عمل جراحی لیزر چشم است یا نه، مشورت با چشم پزشک و یا چراح چشم است.

آینده عمل لیزر چشم کودکان

محققان و دانشمندان درحال حاضر در حال بررسی تاثیر عمل های جراحی لیزری روی چشم کودکانی هستند که از مشکلات نادر بینایی رنج می برند. مطالعات نشان می دهد که عمل لیزر چشم کودکان می توانند برای کودکانی که از نزدیک بینی و یا دوربینی شدید رنج می برند مفید باشد. این کودکان همچنین به دلیل وجود این مشکلات در معرض آسیب آتروفی چشم نیز قرار دارند و جراحی های لیزری ممکن است بتواند به آن ها کمک کند.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat