مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

چه مدت پس از عمل لیزیک و یا لازک دید کامل می شود؟

چه مدت پس از عمل لیزیک و یا لازک دید کامل می شود؟

عمل های جراحی لیزری لازک و لیزیک، روش هایی هستند که می توانند بینایی بیماران را بهبود ببخشند. این عمل ها باعث تغییر شکل دائمی بافت جلویی چشم می شوند. اما نگرانی اکثر افراد در ارتباط با این عمل ها این است که چه مدت پس از عمل لیزیک و یا لازک دید کامل می شود؟ ما در این مقاله به بررسی این سوال و چند سوال دیگر می پردازیم.

چه مدت پس از عمل لیزیک و یا لازک دید کامل می شود؟ این سوال جزو پرتکرار ترین سوالات افرادی است که برای انجام عمل های جراحی لیزیک و لازک چشم به چشم پزشک مراجعه می کنند.

عمل های جراحی لیزیک و لازک جزو رایج ترین روش های اصلاح بینایی چشم به شمار می روند. اکثر افرادی که تحت درمان و عمل این روش ها قرار می گیرند، می گویند که انجام این عمل ها یکی از بهترین تصمیماتی بوده است که برای بهبود کیفیت زندگی خود گرفته اند.

 چرا دید چشم ها بلافاصله پس از عمل کامل نمی شود؟

کامل نشدن دید چشم ها بلافاصله پس از عمل به این دلیل است که برای انجام جراحی های لیزری ابتدا باید تغییراتی را بر روی بافت های جلویی چشم به وجود آورد و بعد از آن شروع به انجام عمل کرد، این تغییرات به وجود آمده بر روی چشم ها پس از اتمام عمل به زمان احتیاج دارند تا به حالت اولیه خود برگردند.

در جواب سوال "چه مدت پس از عمل لیزیک و یا لازک دید کامل می شود؟" می توان گفت که بهبود اولیه چشم معمولاً به سرعت اتفاق می افتد؛ اما این فقط بهبود اولیه چشم است و دید شما کامل نمی شود و این موضوع طبیعی است که شما چند هفته تا چند ماه پس از انجام عمل های لیزیک و لازک، تاری دید و نوسانات بینایی را تجربه کنید تا زمانی که دیدتان به طور کامل تکمیل شود.

آیا پس از انجام عمل های لیزیک یا لازک نیازی به ملاقات و ویزیت پزشک است؟

بله؛ چشم پزشک و یا جراحی که عمل لیزیک و یا لازک را بر روی چشمان شما انجام داده است، معمولاً بعد از گذشت یک روز از عمل، شما را ملاقات و ویزیت می کند تا بینایی چشمانتان را بررسی کرده و از سلامت چشم ها و بهبود مناسب آنها اطمینان حاصل کند.

چه مقدار زمان احتیاج است تا افراد پس از انجام عمل های لیزیک یا لازک به زندگی معمول خود برگردند؟

جواب این سوال با جواب سوال "چه مدت پس از عمل لیزیک و یا لازک دید کامل می شود؟" کاملا فرق می کند؛ اکثر بیماران پس از گذشت زمان کوتاهی از انجام عملشان می توانند به زندگی معمولی خود برگردند و این بازگشت معمولا نیازی به دید کامل ندارد؛ آن ها پس از گذشت زمان کوتاهی اجازه رانندگی کردن دارند (بدون عینک یا لنز تماسی) و همچنین می توانند روز بعد از عمل نیز به محل کار خود بازگردند.

 

ویزیت و ملاقات با پزشک، باید تا چه زمانی پس از عمل ادامه پیدا کند؟

پزشکان معمولا برای شما ویزیتهای منظمی را برای یک دوره شش ماهه و یا بیشتر برنامه ریزی می کنند تا بتوانند بر بینایی و سلامت چشم شما نظارت کامل داشته باشد. در اکثر موارد، بینایی فرد باید در ویزیت ماه ششم بعد از عمل ثابت و کامل باشد. و پس از کامل شدن دید دیگر نیازی به ویزیت های بعدی نیست.

 

همچنین، اگر بعد از عمل لیزیک یا لازک دچار خشکی چشم ها، دیدن هاله در اطراف اجسام و یا سایر اختلالات بینایی شدید، اکثر این علائم باید در ویزیت ماه ششم شما، یا از بین رفته باشند و یا به میزان قابل توجهی کاهش یابند.

بنابراین به طور قطع در جواب سوال چه مدت پس از عمل لیزیک و یا لازک دید کامل می شود؟ می توان گفت که شش ماه، زمانی است که اکثر پزشکان انتظار دارند دید فرد کامل شود و اکثر مشکلات و عوارض پس از عمل نیز از بین بروند.

 

در چه صورتی فرد نیاز به عمل دوم پیدا می کند؟

اگر پس از گذشت 90 روز از عمل لیزیک و یا لازک، شما در قدرت بیناییتان پیشرفتی حس نکنید و یا بیناییتان آزار دهنده باشد، جراح ممکن است یک عمل دوباره لیزیک یا لازک را برای بهتر شدن بینایی شما توصیه کند.

اکثر جراحان و پزشکان حداقل سه تا شش ماه برای انجام عمل جراحی دوم صبر می کنند. دلیل این انتظار این است که مطمئن شوند هرگونه عیب انکساری باقیمانده پس از عمل اول کاملاً پایدار است.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat