مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

عمل لیزیک چشم آستیگمات - دکتر اسماعیلی

عمل لیزیک چشم آستیگمات - دکتر اسماعیلی

اگر شما نیز دارای آستیگماتیسم خفیف تا متوسط ​​هستید، می توانید داوطلبی برای انجام عمل لیزیک چشم آستیگمات، برای درمان این بیماری برای همیشه باشید. ما در این مقاله راجع به عمل لیزیک برای درمان بیماری آستیگماتیسم، آستیگماتیسم، چگونگی درمان این عمل و احتمال موفقیت آن صحبت می کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

قبل از اینکه روش های جراحی چشم با استفاده از لیزر، مانند عمل های لیزیک به طور گسترده در دسترس قرار بگیرند، درمان بیماری آستیگماتیسم افراد فقط با استفاده از عینک ها و لنزهای تماسی امکان پذیر بود. این دو روش هنوز هم می توانند درمان خوبی برای بیماری آستیگماتیسم باشند، اما عمل لیزیک چشم آستیگمات امروزه جایگزینی است، برای افرادی که نمی خواهند با عینک ها و  لنزهای اصلاحی سر و کار داشته باشند.

کسانی که واجد شرایط عمل لیزیک چشم آستیگمات هستند، یک جراحی ساده، می تواند یک درمان مادام العمر برای بیماری آستیگماتیسم را به آن ها ارائه دهد.

آستیگماتیسم چیست؟

بیماری آستیگماتیسم زمانی اتفاق می افتد که کروی بودن قرنیه و یا لنز چشم به اشکال دیگری تبدیل می شوند. به طور مثال، ممکن است به جای شکل گرد و کروی، بیضی شکل باشد. این موضوع باعث می شود که قرنیه نتواند به طور منظم پرتوهای نور را به روی شبکیه بتاباند.

 شایع ترین علامت این بیماری تار بودن تصاویر و یا ناواضح دیدن اجسام است، چه از فاصله ای نزدیک وچه دور. همچنین آستیگماتیسم باعث میشود فرد در شب نور ها را به صورت دنباله دار ببیند.

وضعیت این بیماری در افراد می تواند به مرور بهتر و یا بدتر شود.

برخی از علائمی که نشان می دهد آیا شما نیز دچار آستیگماتیسم هستید یا خیر شامل:

  • تاری دید دارید که به احتمال زیاد در شب بدتر نیز می شود.
  • برای دیدن واضح نیاز به چشمک زدن دارید.
  • چشم درد دارید.
  • سردرد دارید.

بیماری آستیگماتیسم غالباً با سایر بیماریهای انکساری چشم مثل دوربینی و نزدیک بینی همراه است.

ممکن است شما این بیماری را داشته باشید و حتی متوجه آن نیز نشوید زیرا علائم آن بسیار خفیف است و تشخیص سخت است.

هم کودکان و هم بزرگسالان نیز می توانند مشکل آستیگماتیسم داشته باشند.

شما می توانید با انجام عمل لیزیک چشم آستیگمات این بیماری را برای همیشه درمان کنید.

چگونه جراحی لیزیک می تواند بیماری آستیگماتیسم را درمان کند؟

در طی عمل لیزیک چشم آستیگمات، لیزرهای ultra-precise با برداشت مقدار کمی بافت از روی قرنیه آن را تغییر شکل می دهند. این اتفاق باعث می شود قرنیه چشم از حالت بیضی شکلی به شکل گرد و کروی در بیاید و آستیگماتیسم درمان شود.

پس از انجام یک عمل موفقیت آمیز بر روی چشم آستیگمات، تاری دید ناشی از این بیماری به یک دید بسیار واضح تبدیل می شود.

افرادی که نمره آستیگمات چشمانشان 3 و کمتر است، می توانند با انجام یک عمل لیزیک، این بیماری را درمان کنند. ولی وقتی که نمره چشم فرد از عدد 3 تجاوز می کند، انجام یک عمل لیزیک چشم، ممکن است هنوز بتواند وضعیت آستیگماتیسم را در فرد اصلاح کند، اما این افراد برای تنظیم دقیق اصلاحات چشم هایشان به انجام یک عمل لیزیک چشم آستیگمات دیگر نیز نیاز دارند.

این احتمال نیاز به انجام عمل دوم بسته به سیاست های پزشک جراح و یا مرکز درمانی شما می تواند بر هزینه عمل لیزیک شما تأثیر گذار باشد. ولی نگران نباشید در طول مشاوره قبل از انجام عمل، راجع به هر گونه افزایش هزینه با شما صحبت خواهد شد.

 

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat