مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

چند روز بعد از عمل لیزیک میتوان رانندگی کرد

چند روز بعد از عمل لیزیک میتوان رانندگی کرد

جراحی لیزیک به اصلاح مشکلات بینایی می پردازد و اگرچه عمل لیزیک به بهبود بینایی کمک می کند، اما زمان کوتاهی پس از جراحی وجود دارد که ممکن است بینایی بیمار تار باشد. در این دوره بهبودی، از رانندگی کردن باید اجتناب شود. بنابراین چند روز بعد از عمل لیزیک می توان رانندگی کرد؟ در ادامه با ما باشید تا در این رابطه بیشتر صحبت کنیم.

چند روز بعد از عمل لیزیک می توان رانندگی کرد؟ آیا بعد از عمل لیزیک می توان بدون عینک رانندگی کرد؟ چه اقداماتی را بعد از عمل لیزیک برای رانندگی باید انجام داد؟ این سوالات جزو اساسی ترین سوالات احتمالی افرادی است که عمل لیزیک چشم را بر روی چشمان خود انجام می دهند.

همانطور که شما وقتی کفش جدیدی می خرید و آن را به پا می کنید، تقریبا یک مدت زمان کوتاه طول می کشد که بدن شما با آن کفش سازگار شود و بتوانید راحت راه بروید یا به قول معروف به راه رفتن با آن عادت کنید، وقتی شما عمل لیزیک چشم هم انجام می دهید مدتی طول می کشد که به آن قرنیه عادت کنید. شما بعد از عمل لیزیک صاحب قرنیه ای با شکل کاملا جدیدی می شوید که با قرنیه قبلی خود تفاوت هایی دارد و مسلما مقداری زمان نیاز است تا بدن و مغز شما بتواند با قرنیه جدید شما سازگاری پیدا کند و هماهنگ شود پس مقداری طول می کشد تا شما بتوانید کارهای معمولی و روزانه خود مثل راندن ماشینتان را باز مثل زمان قبل از عمل انجام دهید.

 خود جراحی لیزیک یک روش کاملا اثر بخش است ولی بلافاصله بعد از عمل ممکن است باعث تاری دید فرد شود و رانندگی کردن فوری بعد از عمل را نا امن کند. در ادامه با ما باشید تا به جواب سوالاتی مثل چند روز بعد از عمل لیزیک می توان رانندگی کرد؟، چرا انسان بلافاصله بعد از عمل توانایی رانندگی کردن را ندارد؟، آیا استفاده از عینک بعد از عمل هنگام رانندگی باز هم ضروری است؟ و... برسید.

چرا فردی که عمل لیزیک را بر روی چشمانش انجام داده نمی تواند بلافاصله رانندگی کند؟

جراحی لیزیک یک عمل سرپایی است. این عبارت به این معناست که بیمار بعد از عمل می تواند به خانه برود و نیازی به بستری شدن ندارد. احتمال دارد بعضی افراد بلافاصله بعد از عمل حس کنند که بیناییشان بهبود یافته و برخلاف آنها بعضی دیگر حس کنند که اطرافشان را مات و تار می بینند ولی این قطعی است که در هر دو صورت بیماران نمی توانند بعد از عمل خودشان را با رانندگی به خانه برسانند و نیاز به یک دوست یا همراه دارند تا آن ها را تا خانه همراهی کنند.

علاوه بر تاری دید بیمار ممکن است به علت اثر داروهای بی حسی و خواب آور احساس آرامش خاصی بکند و این وضع باعث می شود رانندگی کردن از آنها منع شود.

همچنین، چشم ها بعد از عمل به نور حساس هستند و ممکن است بعد از عمل در آن ها آب زیادی جمع شود که این امر باعث می شود رانندگی بسیار خطرناک شود.

چند روز بعد از عمل لیزیک باید فرد بیمار صبر کند تا توانایی رانندگی کردن را به دست آورد؟

چند روز بعد از عمل لیزیک می توان رانندگی کرد؟ همانطور که در ابتدای مطالب ذکر شد این سوال و سوالاتی مانند این اولین پرسش هایی است که هر فرد قبل یا بعد از انجام عمل لیزیک به ذهنش خطور می کند. مدت زمانی که هر بیمار باید منتظر حاصل شدن توانایی رانندگی کردن بعد از عمل لیزیک باشد بسته به افراد مختلف زمان متفاوتی را نیاز دارد. با این حال به طور معمول افراد در روز بعد از عمل و پس از انجام شدن معاینه توسط پزشک از چشمانشان، مجوز انجام رانندگی خود را دریافت می کنند. در طول این معاینه که همیشه یک روز بعد از انجام عمل صورت می گیرد بینایی بیمار از جهات مختلفی بررسی می شود و در بیشتر موارد پزشک اجازه برداشت عینک برای همیشه را به او می دهد.

در ارتباط با اجازه پلیس برای رانندگی کردن پزشک بعد از اطمینان حاصل کردن از سلامت چشم مدرک و مجوزی به بیماران می دهد تا بیماران آن را به مرکز راهنمایی و رانندگی ببرند و با استفاده از آن و انجام ارزیابی های مربوط به محدودیت استفاده از عینک و لنز اصلاحی هنگام رانندگی، اجازه انجام رانندگی بدون استفاده از عینک را بگیرند.

پس در جواب سوال چند روز بعد از عمل لیزیک می توان رانندگی کرد؟ می توان به طور خلاصه گفت بستگی به افراد دارد ولی به طور معمول در روز بعد از عمل و انجام معاینات پزشکی خود پزشک جراح و مرکز راهنمایی و رانندگی امکان رانندگی کردن به دست می آید.

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat