مقالات چشم پزشکی، لیزیک، آب مروارید و قرنیه

عمل لیزر چشم کودکان

عمل لیزر چشم کودکان

عمل لیزر چشم استراتژی ای درمانی است که طی آن قرنیه‌ی چشم برای اصلاح مشکلات انکساری بینایی شکل داده می شود. از این درمان می توان برای بهبود مشکلات نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده کرد. به طور کلی هر ساله بسیاری از افراد از فواید عمل لیزر بهره مند می شوند، اما سوالی که این جا مطرح است این است که آیا عمل لیزر چشم برای کودکان نیز مناسب است؟ در ارتباط با همین موضوع ما در ادامه به بررسی جامع مسائل مربوط به عمل لیزر چشم کودکان خواهیم پرداخت.

درباره‌ی جراحی لیزر چشم

عمل جراحی لیزر چشم شامل عمل های شناخته شده‌ی لیزیک، لازک و PRK می باشد. این روش درمانی همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره شد، با استفاده از لیزر‌های مخصوص قرنیه‌ی مشکل‌دار چشم بیمار را تصحیح می‌کند. اکثر افرادی که تحت عمل لیزر چشم قرار می‌گیرند، به بینایی 20/25 و یا بهتر دست پیدا می کنند. همچنین این درمان به بسیاری از افراد کمک کرده است که برای زندگی کردن نیازی به استفاده از عینک و لنز های تماسی نداشته باشند.

از آنجایی که این جراحی لیزری حداقل میزان عوارض جانبی را به همراه دارد و از میزان موفقیت بالایی نیز بهره مند است، در طول سال ها توانسته به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. با توجه به این مسائلی که گفته شد، بسیاری از والدین در شگفت هستند که بدانند آیا کودکان نیز می توانند جراحی لیزر چشم را انجام دهند؟

 

عمل لیزر چشم کودکان

به طور کلی این سوال که آیا کودکان می توانند عمل جراحی لیزر چشم را انجام دهند یا خیر؟، بسیار بحث برانگیز است. در حالی که بسیاری از متخصصان چشم اعتقاد دارند که انجام این عمل بر روی چشم کودکان مشکلی به همراه ندارد، انجام عمل لیزر چشم کودکان توصیه نمی شود. همچنین سازمان غذا و دارو نیز انجام عمل های لیزری چشم برای افراد دارای سنین زیر 18 سال را تایید نکرده است.

علت اینکه گفته می‌شود جراحی لیزر چشم کودکان، درمانی مناسب نیست، این است که در سنین زیر 18، چشم‌ها هنوز در حال رشد هستند. اگر کودکی در این سنین عمل لیزر چشم را انجام دهد، پس از ایجاد تغییرات، چشم به رشد خود ادامه خواهد داد. در اثر این ادامه دادن رشد، امکان بروز نتایجی غیرمنتظره وجود خواهد داشت.

علاوه بر موضوعی که در بالا به آن اشاره شد مسئله‌ی دیگری که بر علیه عمل لیزر چشم کودکان می باشد، این است که سازمان FDA انجام جراحی های لیزری چشم را برای افرادی که نسخه‌ی لنز و یا عینک خود را پیش تر از عمل تغییر داده باشند، توصیه نمی کند. نسخه‌ی عینک و لنز چشم کودکان نیز به علت ادامه دار بودن رشد شان در سنین پایین، مدام در حال تغییر است.

 

بهترین سن برای انجام عمل جراحی لیزر چه سنی می باشد؟

همانطور که گفته شد، FDA، جراحی لیزر چشم را قبل از سن 18 سالگی تایید نکرده است. اکثر چشم پزشکان ترجیح می دهند که برای انجام این عمل تا رسیدن به سن 21 سالگی فرد صبر کنند. چشم افراد تا 21 سالگی به طور کامل رشد خواهد کرد، بنابراین خطری مربوط به تغییر شکل قرنیه بعد از انجام عمل، وجود ندارد.

توجه داشته باشید به طور کلی بهترین راه برای مطلع شدن از اینکه آیا فردی کاندیدای مناسبی برای انجام عمل جراحی لیزری چشم است یا خیر، گرفتن مشاوره از یک چشم پزشک با تجربه است.

 

آینده‌ی جراحی لیزر برای کودکان

امروزه محققان و پژوهشگران در حال بررسی تاثیرات جراحی لیزر چشم بر روی کودکانی هستند که دارای مشکلات بینایی نادری می باشند. مطالعات آنها نشان می‌دهد در برخی موارد عمل‌های لیزری چشم می‌توانند برای کودکانی که از دوربینی و یا نزدیک‌بینی شدید رنج می‌برند مفید باشد. علاوه بر این، این کودکان به دلیل عدم استفاده‌ی درست از چشم در معرض خطر ابتلا به آتروفی نیز هستند. جراحی لیزر ممکن است بتواند به جلوگیری از بروز این مسئله کمک کند.

 

آخرین مطالب سایت

دکتر محمد کریم اسماعیلی

اخذ مدرک دکترا در سال 1370 از دانشگاه تهران - اخذ مدرک تخصص چشم پزشکی در سال 1377 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - اخذ مدرک فوق تخصص قرنیه در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی ایران - دوره تکمیلی جراحی لیزیک و آب مروارید در بیمارستان مورفیلد لندن در کشور انگلستان - دوره فوق تخصصی پیوند قرنیه در شهر لندن - عضو آکادمی چشم پزشکان امریکا و اروپا - یکی از بهترین متخصصین جراحی آب مروارید و عمل لیزیک از سال 1382 - جزو مشهورترین متخصصین عمل پیوند قرنیه در ایران.   اطلاعات بیشتر

زمان‌های پذیرش

شنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
دوشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
چهارشنبه ها: از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب
آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، 200متر بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد پلاک 32
تلفن پذیرش: 88782529 - 88665415

اخذ نوبت ویزیت در مطب

 جهت اخذ مشاوره در خصوص جراحی لیزیک - لازک - آب مروارید - پیوند قرنیه - لنز داخل چشمی - جراحی عیوب انکساری - کراس لینک و سایر بیماری های چشم می توانید بصورت تلفنی و یا آنلاین پذیرش بگیرید.

جهت اخذ پذیرش می توانید با شماره تلفن 88640275 الی 6 (کد تهران 021) تماس بگیرید و یا فرم رزرو اینترنتی را تکمیل نمایید.

Copyright © 2020 All Rights Reserved for Dr. Esmaeili - Designer: Mehdi Edalat